Veelgestelde vragen over Ruilen en Retourneren

Krijg ik mijn geld terug als ik producten retourneer?

Ja, als je producten naar ons retourneerd krijg ontvang je binnen 14
dagen het aankoopbedrag terug. Hierbij is het van belang dat de
verpakking en producten in goede staat zijn. Lees hier meer over het
retourneren van producten.

Ik heb een kapot artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Hoewel wij de producten met zorg verpakken kan het natuurlijk altijd
gebeuren dat er tijdens verzending iets beschadigd. Indien dit het geval
is kan je het beste even contact met ons opnemen, dan gaan we dit voor
je oplossen.

Ik heb mijn artikel geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra je
retourzending door ons magazijn is ontvangen, ontvang je een e-mail met
de bevestiging van 'ontvangst'. Na de verwerking ontvang je een e-mail
met een 'Creditnota' om te bevestigen dat je terugbetaling wordt
verwerkt. De 'Creditnota' is een schriftelijke bevestiging van je
terugbetaling voor je administratie.Terugbetalingen
worden verwerkt naar je oorspronkelijke betaalmethode en de tijd die
nodig is voordat deze zichtbaar is, hangt af van de methode/bank waarmee
je hebt betaald. Dit zou niet langer dan 14 dagen na ontvangst van de
creditnota moeten duren.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?

We sturen je automatisch een bevestiging per e-mail zodra je geretourneerde artikelen met succes zijn ontvangen in ons magazijn.

Hoe kan ik de status van mijn retour in de gaten houden?

Alle
vooraf betaalde verzendlabels bevatten een trackingnummer op het label.
Je kunt deze trackingcode gebruiken op de website van de koerier om de
huidige locatie van je retourzending te achterhalen. Zodra het
geretourneerde pakket weer bij ons magazijn is aangekomen, wordt het
binnen 48 uur geboekt en ontvang je een e-mailbevestiging hiervan. Kort
nadat het is geboekt, ontvang je een 'Creditnota'-e-mail, wat een
schriftelijke bevestiging van je terugbetaling is voor je administratie.

Terugbetalingen worden verwerkt naar je
oorspronkelijke betaalmethode en de tijd die nodig is voordat deze
zichtbaar is, hangt af van de methode/bank waarmee je hebt betaald. Dit
zou niet langer dan 14 dagen na ontvangst van de creditnota moeten
duren.

Waarom brengen jullie kosten in rekening voor het retourneren van artikelen/bestellingen?

Als groeiend online
retailmerk erkennen we het belang van het leveren van een positieve
bijdrage aan de impact die we hebben op het milieu van onze planeet. Met
de stijging van onze verkopen hier bij Lichttotaalshop, hebben we ons
duurzame retourbeleid geïntroduceerd. Stijgende online verkopen leiden
tot stijgende retourzendingen en dit resulteert in meer schade voor het
milieu omdat het transport twee ritten worden in plaats van één. We zijn
ons ervan bewust dat we voortdurend op zoek zijn naar manieren om dit
aantal ritten zo veel mogelijk te beperken. We hebben ook de manier
waarop we onze bestellingen verpakken aangepast, wat resulteert in
gecombineerde pakketten zodat er meer artikelen in één transport passen.Als
je als klant bij Lichttotaalshop een bestelling aan ons retourneert, worden
deze artikelen nooit opnieuw aan onze voorraad toegevoegd of opnieuw
verzonden tenzij ze een grondige kwaliteitscontrole hebben ondergaan.
Voor artikelen die beschadigd zijn bij ontvangst, adviseren wij onze
klanten contact op te nemen zodat we een oplossing kunnen vinden zonder
dat de beschadigde artikelen naar ons teruggestuurd hoeven te worden.

Ik heb mijn Pre-Paid retourlabel(s) ontvangen, hoe kies ik mijn ophaaltijd?

Zodra
uw retourlabel via e-mail is aangekomen, is de eerste stap ervoor te
zorgen dat alle eerdere verzendlabels van de retourdoos zijn verwijderd.
Dit is om te voorkomen dat de koerier per ongeluk het verkeerde label
scant, waardoor het pakket naar u teruggestuurd wordt.
 

Voor Nederland:
Print
het uit en plak het op de originele doos die je terugstuurt en zorg
ervoor dat alle eerdere labels zijn verwijderd. Je kan de lamp voorzien
van het label en daarna afgeven bij een PostNL locatie.
Via de website of app van PostNL , kun je gemakkelijk de locaties van PostNL-punten opzoeken.
https://www.postnl.nl/

Voor België:
Print
het uit en plak het op de originele doos die je terugstuurt en zorg
ervoor dat alle eerdere labels zijn verwijderd. Je kan de lamp voorzien
van het label en daarna afgeven bij een DPD pick-up punt.
Via de website of app van DPD , kun je gemakkelijk de locaties van DPD-punten opzoeken.
https://www.dpd.com/be/nl/retourneren/


Je
kan binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending een terugbetaling
verwachten en het verschuldigde bedrag zal worden teruggestort op het
oorspronkelijke betaalmiddel dat werd gebruikt om de bestelling te
plaatsen.

Ik wil mijn bestelling retourneren. Wat is jullie retourbeleid en hoe kan ik retourneren?

Je hebt 90 dagen vanaf de dag van ontvangst van je bestelling om te
beslissen of je het artikel wilt houden. Als je wilt retourneren, ga dan
naar ons retourportaal en volg de stappen om je retourverzoek te
registreren. Na het voltooien van de stappen ontvang je een e-mail met
de retourinstructies, evenals de retourlabels als PDF-bestand in de
bijlage.
 

Retourportaal NL:  klik
Retourkosten: € 5,00 per label

Je
hoeft niets vooraf te betalen voor je retour, omdat de verzendlabels al
zijn voorbetaald; De 5 euro standaard retourkosten (duurzaam
retourbeleid) worden afgehouden van je terugbetaling.

Om uit te vinden waarom Lichttotaalshop kosten in rekening brengt voor retourzendingen, kun je hier terecht: Duurzaam retourbeleid.

Niet gevonden waar je naar opzoek was?

We helpen je graag verder! Onze experts staan klaar om je te adviseren over de juiste verlichting voor jouw project. Of je nu vragen hebt over specificaties, installatie of maatwerkoplossingen, wij denken met je mee.